ابزار واقعیت مجازی اپل که تغییر دکوراسیون را آسان می کند

به گزارش وبلاگ بهسایا، یکی از مجذوب کننده ترین کاربرد های واقعیت افزوده این است که به کاربران اجازه می دهد تا پیش نمایش دکوراسیون نو را در یک فضا مشاهده کنند.

ابزار واقعیت مجازی اپل که تغییر دکوراسیون را آسان می کند

به گزارش وبلاگ بهسایا، به لطف ویژگی تازهی اپل که در ماه گذشته معرفی گشت، کاربران می توانند چیدمان مبلمان یا میز نهارخوری که قصد خرید آن را دارند، پیش از خرید در اتاق خود مشاهده کنند. این ویژگی یک API تازه سوئیفت به نام RoomPlan است که از ARKit اپل و آیفون یا آیپد با دوربین و LiDAR (مخفف Light Detection and Ranging) بهره می برد.

این اسکنر به راحتی می تواند نقشه های سه بعدی دقیقی از پنجره ها، درها و حتی مبلمان های مختلف ایجاد کند. سپس می تواند مبلمان را با مبلمان دلخواه دیگری که قصد خرید آن را دارید، جایگزین کند. ماه گذشته در رویداد WWDC 2022، اپل این API تازه را با ویدئویی معرفی کرد. این شرکت در این ویدئو نشان داد که API RoomPlan چگونه در تلفن همراه استفاده می شود و چه کاربردی دارد.

استفاده از واقعیت افزوده برای پیش نمایش یک مبلمان تازه در یک اتاق پیش از خرید، ایده تازهی نیست. Ikea سال هاست که این کار را از طریق اپلیکیشن های موبایل خود انجام می دهد. ماه گذشته نیز سازنده مبلمان سوئدی ابزار طراحی تازهی را معرفی کرد که می تواند تصویر ثابتی از یک اتاق را با انواع مبلمان های موجود ایجاد کند. این ابزار قادر است مبلمان موجود را حذف کرده و مبلمان دلخواه را بصورت مجازی جایگزین کند.

این ابزار ارتقای جالبی محسوب می شود، اما فاقد قابلیت های تعاملی برای حرکت در فضاهای خالی و دیدن مبلمان اضافه شده از زوایای مختلف می باشد. با استفاده از RoomPlan API تازه و چند ابزار AR دیگر، به راحتی می توان مبلمان موجود در یک فضا را حذف کرده و مبلمان با چیدمان تازه را جایگزین کرد. این ویدئو ابزار واقعیت افزوده تازهی را نشان می دهد که از طریق آن می توان به راحتی تمام چیدمان یک اتاق را تغییر داد. با استفاده از دستگاه اپل مجهز به LiDAR برای اسکن و گرفتن تصاویر از فضا، همه چیز از مبلمان گرفته تا فرش های روی زمین و حتی سیستم های سرمایشی، گرمایشی و پریز های روی دیوار را می توان فوراً پاک کرد و چیز دیگری را جایگزین آن کرد.

منبع: gizmodo

منبع: فرارو

به "ابزار واقعیت مجازی اپل که تغییر دکوراسیون را آسان می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزار واقعیت مجازی اپل که تغییر دکوراسیون را آسان می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید