14 اکسسوری لازم که باید همراه کت و شلوار داشته باشید

به گزارش وبلاگ بهسایا، همه آقایان دوست دارند برترین استایل ممکن خود را داشته باشند. اما خوش استایل بودن تنها با سر هم کردن شانسی چند لباس مختلف امکان پذیر نیست و به کوشش بیشتری احتیاج دارد. برای خوش تیپ باید کمی دانش و تفکر داشته باشید.

14 اکسسوری لازم که باید همراه کت و شلوار داشته باشید

برای داشتن تید مناسب باید اکسسوری های مناسب را با کت و شلوار خود ست نموده و استایل خود را ارتقا دهید. برای خوش استایل بودن نه تنها کت و شلوار اهمیت دارد بلکه اکسسوری هایی که همراه آن استفاده می کنید هم بسیار مهم هستند.

بنابراین دفعه بعدی که خواستید کت و شلوار بپوشید حتما لیستی که در این مطلب از اکسسوری های لازم برای ترکیب با کت و شلوار معرفی نموده ایم را هم به خاطر داشته باشید.

1. کمربند

بستن یا نبستن کمربند برای مدت های طولانی جزو سوالات چالش برانگیز بود. کمربند یکی از اکسسوری های کاربردی است زیرا از افتادن شلوار جلوگیری می نماید. قانون طلایی و بسیار مهم این است که اگر میزان شلوارتان متناسب نیست باید از کمربند بهره ببرید.

در صورتی که کت وشلوارتان، شلواری دارد که به صورت سفارشی و به میزان خودتان دوخته شده باید روی تنتان متناسب باشد. در چنین شرایطی به دلایل کاربردی به کمربند احتیاج ندارید.

در عوض برای شیک تر شدن استایل می توانید کمربند ببندید. کمربندها می توانند کاربردی و مجذوب نماینده باشند. در صورتی که می خواهید پیراهن خود را داخل شلوار قرار دهید و دکمه های کتتان را باز بگذارید بهتر است برای زیبایی بیشتر از کمربند بهره ببرید.

البته توجه داشته باشید که از کمربند پر زرق و برق استفاده نکنید زیرا توجه را از کت و شلوار دور نموده و توجه را به خودش جلب می نماید.

  • 9 نکته برای داشتن یک استایل مجذوب نماینده با کت و شلوار چهار دکمه

2. پاپیون

در صورتی که دوست دارید از کراوات بهره ببرید اما مدل های قدیمی کراوات را دوست ندارید یا فقط می خواهید چیز متفاوتی را انتخاب کنید، پاپیون گزینه خوبی است.

پاپیون به میزان کراوات های معمولی استفاده نمی گردد و همین امکان متمایز شدن شما را فراهم می نماید. مشکی یک رنگ کلاسیک برای پاپیون است. به همراه کت و شلوار رسمی باید از پاپیون مشکی یا سفید استفاه کنید.

پاپیون یک اکسسوری نهایی برای هر کت و شلوار، کت تک با پیراهن رسمی به شمار می رود. هنگامی که در حال لباس پوشیدن برای یک رویداد رسمی هستید یک پاپیون ظریف در رنگ های مشکی، طوسی یا سرمه ای را بهره ببرید. اما برای رویدادهای غیررسمی می توانید از رنگ های روشن و جنس های پر زرق و برق بهره ببرید.

پاپیون مدل های مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به پاپیون های بافت، چوبی و ابریشمی اشاره نمود. اگر نمی خواهید درگیر گره زدن آن ها شوید می توانید مدل هایی که از قبل آماده شده اند را خریداری کنید. البته خودتان هم می توانید آن ها را گره بزنید. رایج ترین شکل برای پاپیون ها گره پروانه ای است اما به شکل خفاش و الماس هم آن را گره می زنند.

3. دکمه سردست

دکمه سردست تا مدت ها جزو اکسسوری های پیچیده محسوب می شد. علاوه بر این باعث سردرگمی بسیاری از افراد هم می شد زیرا اغلب افراد نمی دانستند چه زمانی و کجا از آن استفاده نمایند. وجود اینکه اغلب دکمه های سردست برای موقعیت های رسمی به کار می رفتند آیا می توان از آن ها برای موقعیت های غیررسمی هم استفاده کرد؟ این اکسسوری ها معمولا با سرآستین های فرانسوی استفاده می شوند.

دکمه سردست را با استایل کاری هم می توان به کار برد. این اکسسوری هم کاربردی و هم تزیینی است و در جنس ها، شکل ها، میزان ها و مدل های مختلف وجود دارد. نحوه استفاده از آن هم به این صورت است که داخل جادکمه ای پیراهن های آستین بلند قرار می گیرد. پیراهن هایی مانند مدل هایی که سرآستین فرانسوی دارند دکمه ندارند و باید برای بستن آن ها باید از دکمه سردست استفاده گردد.

رویدادی که در آن شرکت می کنید معین می نماید چه نوع دکمه سردستی باید بهره ببرید. هنگام شرکت کردن در یک مراسم رسمی از دکمه سردست ساده بهره بگیرید. دکمه سردست هایی که زرق و برق بیشتری در مقایسه با مدل های سنتی دارند باید در مراسم های غیررسمی استفاده شوند.

  • همه چیز درباره انواع دکمه سردست و نحوه انتخاب و پوشیدن آن ها

4. گل یقه کت

با وجود اینکه گل یقه، با عنوان سنجاق یقه هم شناخته می گردد اما واقعیت این است که باید در دسته خاص خود قرار بگیرد. مدت ها قبل استفاده از گل یقه بسیار رایج بود، اما پس از آن این اکسسوری ها فقط در عروسی ها و مهمانی ها مشاهده می شدند. اما اکنون باز هم به دنیای مد بازگشته اند و جزو اکسسوری های کت و شلوارهای روزمره قرار گرفته اند.

برای گل یقه می توان از گل طبیعی یا گل های مصنوعی از جنس ابریشم یا پشم استفاده کرد. این مدل گل های یقه با سنجاق یا گیره به یقه وصل می شوند. علاوه بر این می توان مدل های فلزی و لعابی آن ها را هم به کار گرفت. این مدل گل های یقه به کت و شلوار بافت می دهند. بعلاوه گل های یقه در طرح های راه راه، چهارخانه و بته جقه هم وجود دارند.

5. سنجاق یقه

سنجاق یقه باعث اضافه شدن زیبایی و منحصربه فرد بودن به کت و شلوار می گردد. هنگام استفاده از سنجاق یقه می توان بدون دور شدن از استایل کلی تیپ خود را نمایش داد. مدل تازه سنجاق یقه به این صورت است که سنجاق ها ریشه بلندی دارند.

این سنجاق ها با گیره سنجاق بسته شده و در مدل های متنوعی از جمله خطی، طرح های هندسی و مدل های فلزی فراوری می شوند. سنجاق های پیکسلی مدل دیگری از سنجاق های یقه هستند. این مدل برای نمایش چیزهایی مانند پرچم ملی یا نماد خانوادگی به کار می رود.

هنگام استفاده از سنجاق سینه باید به چند نکته توجه کنید. نخست اینکه سنجاق سینه باید داخل جادکمه یقه سمت چپ قرار گیرد. در صورتی که کت و شلوارتان جادکمه ندارد می توانید سنجاق سینه را مستقیما داخل پارچه بزنید. سنجاق سینه باید بالاتر از پوشت قرار بگیرد و در زاویه ای باشد که با زاویه ی یقه مطابقت داشته باشد.

  • راهنمای کامل ست کردن پیراهن و کراوات با کت و شلوار

6. کراوات

کراوات یکی از رایج ترین و ساده ترین اکسسوری های کت و شلوار است. کراوات ها در پارچه ها، پهناها و طرح های مختلفی فراوری می شوند. هنگام پوشیدن پیراهن باید به کراوات و گره آن توجه کنید. اغلب اینگونه به نظر می رسد که کت و شلوار بدون کراوات کامل نیست.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که مطمئن شوید طرح و رنگ کراوات باید با پیراهن، کت و پوشت ست باشد. هنگام ست کردن کراوات در استایل باید به یکسری نکات توجه کنید.

اگر پیراهن تک رنگی به یکی از رنگ های کلاسیک سفید یا آبی روشن با کت و شلوار سرمه ای می پوشید می توانید کراوات خود را از هر رنگ یا طرحی انتخاب کنید. اگر کت و شلوار طرح دار می پوشید باید به این قانون توجه کنید که نباید طرح کراوات با طرح کت یکسان باشد اما میزان طرح ها می تواند متفاوت باشد.

7. پوشت

پوشت یک اکسسوری رویایی است که رنگ را به کت و شلوار اضافه می نماید. جای پوشت در جیب روی سینه کت است. این اکسسوری بسیار کاربردی بوده و به کت و شلوار شخصیت می دهد. از نظر بعضی افراد پوشت یکی از اکسسوری های ضروری کت و شلوار است.

پوشت می تواند تک رنگ یا طرح دار باشد. در صورتی که کت و شلوارتان طرح دار است باید پوشت ساده ای را برای تکمیل آن انتخاب کنید. در صورتی که کت و شلوارتان تک رنگ و به رنگ خنثی است می توانید مدل طرح دار یا رنگی را برای پوشت انتخاب کنید.

در صورتی که می خواهید برای مراسم رسمی لباس بپوشید باید از پوشت بهره ببرید. به عنوان مثال با کت و شلوار رسمی می توانید از پوشت ابریشمی و سفید بهره ببرید. اگر عادت دارید از دستمال گردن بهره ببرید حتما آن را از پوشت خود جدا کنید.

پوشت دستمال گردن نیست و نباید مانند آن استفاده گردد. احتیاجی نیست که پوشت را با کراوات ست کنید. باید رنگ اولیه را برای کت، پیراهن یا کراوات انتخاب کنید و رنگ ثانویه را برای پوشت در نظر بگیرید.

پوشت می تواند ظاهر کت و شلوار را برای موقعیت های غیررسمی ارتقا دهد. البته تا کردن پوشت هم بسیار مهم است. چندین روش برای تا کردن پوشت وجود دارد که بعضی ساده و بعضی دیگر پیچیده تر هستند.

  • 8 روش زیبا و متفاوت برای تا زدن دستمال جیب (پوشت)

8. کفش

همه ما می دانیم که کفش ها می توانند استایل را بهبود داده یا به صورت کلی نابود نمایند. فرقی نمی نماید که کت و شلوارتان چقدر شیک باشد اگر کفش نامناسبی بپوشید کل استایل تان به هم می ریزد.

کفش های رسمی در مدل ها و رنگ های مختلفی وجود دارند. نه تنها کفش مجلسی و رسمی باید با کت و شلوارتان ست باشد بلکه باید شکل زیبایی هم داشته باشد.

9. جوراب

جوراب ها اغلب به عنوان یک اکسسوری برای کت و شلوار نادیده گرفته می شوند اما نباید اینگونه باشد. جوراب ها دقیقا همان جایی هستند که می توانید اجازه دهید شخصیت تان نمایان گردد. برای داشتن ظاهر برجسته می توان از رنگ های روشن استفاده کرد.

جوراب های روشن برای کت و شلوارهای ساده مناسب هستند. هنگام تصمیم گیری برای انتخاب جوراب به جوراب های دارای طرح برجسته و راه راه هم فکر کنید.

10. عینک آفتابی

عینک های آفتابی یک اکسسوری مکمل اختیاری هستند اما انتخاب خوبی برای ارتقای استایل کت و شلوار به شمار می روند. عینک های آفتابی را می توان روی صورت استفاده کرد یا از جلوی جیب مقابل کت آویزان کرد.

برترین نکته درباره این اکسسوری این است که هیچ قانون خاصی در رابطه با آ ن ها وجود ندارد. عینک آفتابی ای انتخاب کنید که برایتان مناسب بوده و شکل آن به صورتتان بیاید. بهتر است از خرید عینک های پلاستیکی و رنگی اجتناب کنید.

11. ساس بند یا ساسپندر

امروزه ساسپندرها رو به فراموشی هستند. هنگام فکر کردن به ساس بند به احتمال زیاد مدل هایی که در انتهایشان گیره فلزی دارند و به کمر شلوار وصل می شدند به ذهنتان می آیند.

ساسپندرهای قدیمی با انتهای چرمی و پارچه ضخیم در انتهای خود به کمر شلوار متصل می شدند. پارچه کت و شلوارها ضخیم بود و در نتیجه کشیدگی ای ایجاد نمی شد. این مدل ساس بندها بسیار بادوام تر بوده و در جای خود باقی می مانند.

هنگامی که یک جفت ساسپندر باکیفیت دارید می توانید با آن ها استایل شیکی ایجاد کنید. این اکسسوری ها بعلاوه می توانند شلوار را در محل دوخت نگه دارند بنابراین شلوار به خوبی در تن می ایستد.

نمی توان از ساسپندر و کمربند به صورت همزمان استفاده کرد باید یکی از آن ها را بهره ببرید. هر دوی این اکسسوری ها برای نگه داشتن شلوار در محل مناسب خود هستند و احتیاجی نیست که هر دو را با هم بهره ببرید.

  • 4 روش ساده برای پوشیدن ساس بند یا ساسپندر

12. گیره کراوات

گیره کراوات اغلب کوچکترین اکسسوری ای است که به همراه کت و شلوار استفاده می گردد. سنجاق کراوات و گیره کراوات می توانند باعث شیک تر شدن استایل کت و شلوار شوند. این اکسسوری ها بعلاوه بسیار کاربردی و محبوب هستند و برای نگه داشتن کراوات در جای مناسب و متصل کردن آن به پیراهن رسمی به کار می روند.

هنگام استفاده از بافت یا جلیقه احتیاجی به استفاده از گیره کراوات نیست. این اکسسوری در رنگ ها، میزان ها و مدل های مختلف وجود دارند. نکته بسیار مهم این است که گیره کراوات نباید از کراوات پهن تر باشد.

برترین مکان برای قرار دادن گیره کراوات جایی بین دکمه سوم و چهارم پیراهن است. در صورتی که کراوات صاف پوشیده اید می توانید از هر نوع گیره یا سنجاق کراوات بهره ببرید. فقط دقت داشته باشید که پهنای گیره کراوات باید 3/4 پهنای کراوات باشد.

13. چتر

چتر یک اکسسوری منحصر به فرد است که می تواند با کت و شلوار ست گردد. در صورتی که شرایط آب و هوا نامساعد گردد چتر به یک اکسسوری کاربردی تبدیل می گردد. هنگامی که هوا بارانی نیست هم می توانید چتر را با خودتان ببرید.

با وجود اینکه چتر ممکن است واقعا اکسسوری کت و شلوار نباشد اما می تواند ظاهر زیبایی را ایجاد کند. برای داشتن استایل شیک چتری که دسته چوبی دارد را انتخاب کنید.

14. ساعت مچی

ساعت مچی یکی از اکسسوری های ساده و ضروری برای کت و شلوار است. بسیاری از ما بیشتر اوقات گوشی های خود را در دستمان می گیریم و همین مساله باعث شده ساعت ها کاراییشان را در مقایسه با گذشته از دست بدهند.

البته داشتن ساعت مچی همچنان ظاهر بسیار زیبایی را به وجود می آورد. در صورتی که از نظر اقتصادی برایتان امکان پذیر است چند ساعت مچی مختلف خریداری کنید.

منبع: ThreadCurve

منبع: دیجی استایل

به "14 اکسسوری لازم که باید همراه کت و شلوار داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 اکسسوری لازم که باید همراه کت و شلوار داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید