پشه ها ناقل کرونا نیستند

به گزارش وبلاگ بهسایا، اگرچه سازمان بهداشت جهانی به بیان این موضوع پرداخت که پشه ها نمی توانند کروناویروس را منتقل نمایند، اما پژوهش ما نخستین آنالیز است که داده ایی در حمایت از این موضوع ارائه می دهد.

پشه ها ناقل کرونا نیستند

پژوهشگران آمریکایی در آنالیز جدید خود تاکید کردند که کروناویروس از پشه به انسان منتقل نمی گردد. پژوهشگران دانشگاه ایالتی کانزاس (KSU)، برای نخستین بار در آنالیز های خود، این موضوع را تایید کردند که کروناویروس نمی تواند از پشه ها به انسان منتقل گردد.

استیون هیگز (Stephen Higgs)، از پژوهشگران این پروژه و همکارانش دریافتند که کروناویروس نمی تواند پشه ها را آلوده کند و در آن ها تکثیر گردد.

هیگز در این باره گفت: اگرچه سازمان بهداشت جهانی به بیان این موضوع پرداخت که پشه ها نمی توانند کروناویروس را منتقل نمایند، اما پژوهش ما نخستین آنالیز است که داده ایی در حمایت از این موضوع ارائه می دهد.

آنالیز های پژوهشگران نهایتا نشان داد که ویروس نمی تواند در سه گونه متداول پشه موسوم به آئدس ایجیپتی (Aedes aegypti)، آئدس آلبوپیکتوس (Aedes albopictus) و Culex quinquefasciatus تکثیر گردد؛ در نتیجه به انسان انتقال نمی یابد.

هیگز ادامه داد: من مفتخر هستم که پژوهش ما یاری می نماید تا اطلاعات بیشتری در خصوص پاتوژن های خطرناک به دست بیاوریم.

این گروه پژوهشی از ماه مارس تا به امروز، چهار پژوهش دیگر نیز در خصوص کووید- 19 انجام داده اند. آن ها پاتوژن های حیوانی دیگر را نیز مورد آنالیز قرار می دهند که قابلیت انتقال به انسان را دارند.

این پژوهش، در مجله Scientific Reports به چاپ رسید.

منبع: فرادید

به "پشه ها ناقل کرونا نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشه ها ناقل کرونا نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید