وان پلاس 10 پرو در تست DxOMark پایین تر از شیائومی می 10 پرو نهاده شد

به گزارش وبلاگ بهسایا، اینطور که به نظر می رسد، وان پلاس همچنان در زمینه دوربین برای رقابت با برترین ها جای کار دارد؛ چرا که قدرتمندترین محصول این شرکت یعنی وان پلاس 10 پرو به تازگی در تست های DxOMark، پایین تر از گوشی دو نسل قبل شیائومی یعنی می 10 پرو نهاده شد.

وان پلاس 10 پرو در تست DxOMark پایین تر از شیائومی می 10 پرو نهاده شد

وان پلاس اوایل سال جاری از گوشی وان پلاس 10 پرو به عنوان قدرتمندترین پرچم دار خود رونمایی کرد. شرکت چینی در ساخت این گوشی تمام توانایی های خود را به کار برد تا بتواند با برترین های بازار نظیر گلکسی S22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس رقابت کند. در نگاه اول، به نظر می رسید به لطف تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، نمایشگری با کیفیت مثال زدنی، طراحی زیبا و چشم نواز، دوربین های قدرتمند، شارژر سریع و … این رقابت می تواند بسیار حساس باشد، اما حالا بعد از آنالیز های فراوان، متوجه شدیم وان پلاس هنوز راه درازی برای رقابت با برترین ها در پیش رو دارد.

از آن جایی که وان پلاس 10 پرو یک پرچم دار قدرتمند و مدعی به شمار میرود، مرجع تخصصی آنالیز کیفیت دوربین گوشی ها یعنی DxOMark تصمیم گرفت دوربین آن را در شرایط نوری مختلف به چالش بکشاند تا ببیند آیا در عمل، آنچه که وان پلاس ادعا نموده بود به حقیقت می پیوندد یا خیر.

وان پلاس 10 پرو ظاهرا در یک سری از بخش ها به شدت مشکل دارد. همین هم باعث شده در رتبه بیست و هفتم و در نتیجه پایین تر از گوشی هایی نظیر شیائومی می 10 پرو، می 11 پرو، ویوو X60 پرو و البته آیفون 12 پرو قرار بگیرد که همه آن ها بیش از یک سال عمر دارند.

یکی از مسائل اساسی وان پلاس 10 پرو که DxOMark نیز به آن اشاره نموده، وجود جلوه های مصنوعی در نمایش رنگ ها است که به صورتی تمایل دارد. این مشکل به خصوص در زمانی که با گوشی در نور شب عکاسی گردد، بیشتر خودش را نشان می دهد. عملکرد نه چندان رضایت بخش دوربین فوق عریض در مقایسه با چیزی که انتظار داشتیم، عدم تعادل نور سفید، کیفیت پایین تصاویر ثبت شده در نور شب و ویدیوهایی با جزئیات نسبتا پایین آن هم در شرایطی که نور محیط مناسب بوده، از جمله نقاط ضعفی هستند که باعث شده اند وان پلاس 10 پرو را در چنین جایگاهی ببینیم.

البته این بدان معنا نیست که این گوشی نقاط قوتی ندارد. برای مثال در آنالیز های این محصول دیدیم که گستره دینامیکی محشری چه در نور روز و چه در محیط خانه دارد و خیلی عالی می تواند جزئیات را در سایه ها و نقاط روشن به نمایش بگذارد. تقریبا می توانیم بگوییم از بابت وجود نویز هم نباید نگران باشید چون عملا هیچ نویزی را مشاهده نخواهید کرد. عملکرد دوربین تله فوتو هم خوب ارزیابی شده است. اگرچه به صورت کلی نمره این محصول در ضبط ویدیو بالا نیست اما گفته شده در نور شب، صرف نظر از ایجاد جلوه های مصنوعی، توانسته جزئیات را خوب به ثبت برساند.

وان پلاس سال گذشته تصمیم گرفت با شرکت افسانه ای هسل بلاد وارد همکاری گردد تا پرچم دارهایش در نمایش رنگ ها عملکرد بهتری داشته باشند. در آنالیز های وان پلاس 9 پرو دیده بودیم که این محصول توانست بسیار بهتر از نسل های گذشته ظاهر گردد، در نتیجه انتظار می رفت در نسل بعد، وان پلاس بتواند بهتر عمل کند و گوشی های قدرتمند بازار را به چالش بکشد. اما متأسفانه اینطور نشد تا شرکت چینی، یک فرصت عالی دیگر را از دست بدهد.

البته سیستم دوربین وان پلاس 10 پرو با مدل سال گذشته کاملا برابر است و کوچک ترین تفاوتی هم در آن ها مشاهده نمی گردد. در نتیجه امتیاز این دو گوشی خیلی هم با هم تفاوتی ندارد. حال باید دید آیا وان پلاس می تواند با ارائه یک آپدیت، این مسائل را حل نماید یا باید تا عرضه یک گوشی دیگر که احتمالا وان پلاس 10 اولترا است منتظر بمانیم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "وان پلاس 10 پرو در تست DxOMark پایین تر از شیائومی می 10 پرو نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس 10 پرو در تست DxOMark پایین تر از شیائومی می 10 پرو نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید