شیائومی 12 و 12 پرو 3 نسخه نو اندروید و 4 سال آپدیت امنیتی دریافت می نمایند

به گزارش وبلاگ بهسایا، با اعلام شیائومی، دو مدل استاندارد و پرو از سری شیائومی 12 به مدت سه سال آپدیت اندروید و چهار سال آپدیت امنیتی دریافت می نمایند تا بدین ترتیب شیائومی هم به جمع شرکت هایی اضافه گردد که آپدیت نرم افزاری طولانی مدت را ارائه می دهد.

شیائومی 12 و 12 پرو 3 نسخه نو اندروید و 4 سال آپدیت امنیتی دریافت می نمایند

شیائومی 12 و 12 پرو روز گذشته رسما راهی بازار جهانی شدند تا کاربران بازار غیر از چین هم بالاخره بتوانند به یکی از برترین محصولات ساخت شیائومی دسترسی داشته باشند. در رویداد عرضه این گوشی ها، اتفاقات زیادی رخ داد که از جمله مهم ترین آن، مدت زمان پشتیبانی شرکت از این دو گوشی بود.

طبق اعلام شرکت چینی، دو گوشی شیائومی 12 و 12 پرو به مدت سه سال از لحاظ نرم افزاری (آپدیت اندروید) و چهار سال از لحاظ امنیتی آپدیت دریافت خواهند کرد. با این تصمیم، شیائومی فقط یک سال با سامسونگ فاصله دارد که به مدت چهار سال از پرچم داران نو خود از لحاظ نرم افزاری و پنج سال هم از لحاظ امنیتی پشتیبانی می نماید. شیائومی البته برای پشتیبانی از مدل 12X هم یک سری تعهداتی را بیان کرد اما به مقدار دو مدل استاندارد و پرو نیست.

شیائومی 12 و 12 پرو با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 به عنوان سیستم نرم افزاری پیش فرض در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. با سیاست نوی هم که شیائومی در پیش گرفته، می توان انتظار داشت در نهایت با دریافت اندروید 15، کار دو گوشی از این حیث به انتها برسد. البته وقتی هم که دیگر آپدیت نرم افزاری برای آن منتشر نگردد، باز هم تا یک سال دیگر، کاربر تحت پوشش پشتیبانی امنیتی شرکت چینی قرار گرفته است، بنابراین تا زمانی که گوشی خود را عوض کنید، جای نگرانی نخواهد بود.

قلب تپنده گوشی های یادشده، اسنپدراگون 8 نسل 1 است. پردازنده ای بسیار قدرتمند و پر از قابلیت های خوب که می تواند در مدت این سه سال، عملکرد خوب گوشی ها را برایتان تضمین کند. احتمالا شنیده اید که می گویند بعد از آپدیت های متعدد، گوشی کیفیت خود را از دست داده و کند می گردد. طبیعتا وقتی پردازنده ای مثل اسنپدراگون 8 نسل 1 وجود داشته باشد که چندین پله از احتیاج ما هم بالاتر قرار گرفته است، در طول سه سال نباید ما را با مشکل خاصی روبرو کند. در نتیجه امیدوار باشید چون در طول این سه سال قرار است از سیستم عامل های نو اندروید لذت ببرید.

شیائومی 12X به اسنپدراگون 870 مجهز شده که برای چند نسل قبل است. اما تا این مقدار آپدیت نرم افزاری دریافت نمی نماید. بنابراین این گوشی هم قطعا عملکرد خوبی قبل از بازنشسته شدن از خود به نمایش خواهد گذاشت چون این تراشه هم قدرت پردازشی بالایی دارد اما فاصله آن با تراشه نو کوالکام واقعا زیاد است. این را هم باید در نظر داشت که بعد از گذشت دو سال، این تراشه مربوط می گردد به چهار یا پنج نسل قبل در حالی که اسنپدراگون 8 نسل 1 فقط دو نسل با نوترین مدل آن موقع فاصله خواهد داشت. بنابراین طبیعتا افت عملکرد در گوشی های مجهز به اسنپدراگون 870 بیشتر خواهد بود.

در حال حاضر سامسونگ، وان پلاس، شیائومی و یک سری دیگر از شرکت های چینی، محصولات خود را بیش زا دو سال از لحاظ نرم افزاری آپدیت می نمایند. البته سامسونگ این را به میان رده های نو خود هم تعمیم داده است به این صورت که کلا هر سال هر گوشی پرچم دار نوی را که معرفی و مدت زمان آپدیت نرم افزاری آن ها را اعلام می نماید، میان رده های همان سال را هم به همان مقدار تحت پوشش خود قرار می دهد. البته فعلا شرکت کره ای با چهار سال آپدیت نرم افزاری و پنج سال امنیتی، از این حیث رکورددار است.

از این ها که بگذریم، می رسیم به گارانتی. خوشبختانه از این حیث هر سه گوشی یک شرایط مشابه دارند و تا دو سال از سوی شیائومی گارانتی هستند. مدت زمان دو سال برای اتحادیه اروپا یک استاندارد است و نه جای دیگر. از آن جایی هم که این گوشی ها در این بازار به فروش می رسند (و بازارهای دیگر)، باید از این استاندارد برخوردار باشند. نکته جالب هم اینجاست که به مدت شش ماه بعد از خرید این سری، یعنی هر سه مدل، اگر مسئله ای برای نمایشگر بوجود بیاید و کاربر مجبور باشد آن را تعویض کند، این کار به صورت رایگان انجام خواهد گرفت.

شیائومی 12 پرو اما در 50 بازار مختلف در بازار جهانی هم گارانتی خود را دارد تا برترین محصول این سری از این حیث لقب بگیرد. خوشبختانه در کشور ما هم تمام گوشی هایی که رسما وارد بازار می شوند از گارانتی برخوردار هستند. بنابراین جای نگرانی نیست.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی 12 و 12 پرو 3 نسخه نو اندروید و 4 سال آپدیت امنیتی دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12 و 12 پرو 3 نسخه نو اندروید و 4 سال آپدیت امنیتی دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید