ممنوعیت تردد شبانه ادامه می یابد؟

به گزارش وبلاگ بهسایا، خبرنگاران : سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: 64 شهر در شرایط قرمز و 278 شهر در شرایط نارنجی و 106 شهر در شرایط زرد کرونا قرار دارند.

ممنوعیت تردد شبانه ادامه می یابد؟

به گزارش وبلاگ بهسایا به نقل از وبلاگ بهسایا: علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز آخرین شرایط فرایند بیماری کرونا در سطح کشور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا توضیح داده شد و باید از مردم برای رعایت دستورالعمل ها تقدیر و تشکر کرد و رئیس جمهور هم در این جلسه ضمن تقدیر از مردم ابراز امیدواری کردند که این فرایند ادامه پیدا کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از یکم آذرماه 160 شهر با شرایط قرمز کرونا اعلام شدند و امروز فقط 64 شهر قرمز داریم و 278 شهر نارنجی هستند و 106 شهر در شرایط زرد قرار دارند و شهرهایی که تغییر شرایط داده اند، از شنبه محدودیت ها با توجه به شرایط جدیدشان اعمال خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: رشت، شیراز، زاهدان، اردبیل، مشهد، قزوین، ساری و گرگان از شهرهای مهمی هستند که همچنان اوضاع قرمز دارند.

رئیسی با اشاره به فهرست شهرستان های با شرایط قرمز کرونا گفت: شهرستان های تکاب، چایپاره و شوت در آذربایجان غربی شهرستان؛ آبدانان و چرداول در ایلام، پیشوا در استان تهران؛ اردبیل، پارس آباد، مشکین شهر در استان اردبیل؛ اردستان، تیران، نائین و نظنز در استان اصفهان؛ سامان و کیار در استان چهارمحال و بختیاری؛ اسفراین، بجنورد و مانه در خراسان شمالی؛ جهرم، خرامه، داراب، سپیدان، شیراز، قیر و کارزین، کازرون، گراش، نی ریز و خفر و ممسنی در استان فارس، آبیک، البرز، بوئین زهرا، بویین زهرا و تاکستان و قزوین در استان قزوین؛ آق قلا، بندرگز، علی آباد، گمیشان، ترکمن، کلاله، گنبدکاووس و مرواه تپه در استان گلستان؛ آستارا، رشت، رودبار و تالش در استان گیلان؛ آمل، ساری، نور، گلوگاه و محمودآباد در استان مازندران؛ زابل و زاهدان در استان سیستان و بلوچستان؛ خلیل آباد، سبزوار، قوچان و مشهد در استان خراسان رضوی؛ یاسوج در استان کهگیلویه و بویر احمد و سنقر در استان کرمانشاه شهرهایی هستند که در شرایط قرمز کرونا قرار دارند و گروه های 2، سه و چهار شغلی در آن ها تعطیل خواهند بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره استان هایی که بیشترین شهرستان با شرایط قرمز را دارند، بیان نمود: استان فارس با 11 شهر قرمز، استان گلستان 9 شهر قرمز، استان مازندارن 6 شهر قرمز، قزوین 5 شهر قرمز، اصفهان 4 شهر، گیلان 4شهر، آذربایجان غربی 3 شهر، اردبیل 3 شهر، خراسان های رضوی و شمالی 3 شهر، استان کرمان 3شهر، ایلام 2 شهر، چهارمحال و بختیاری 2 شهر و سیستان بلوچستان 2شهر قرمز دارند. در خراسان جنوبی، تهران، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد هم هر کدام یک شهر قرمز وجود دارد.

رئیسی گفت: 10 مرکز شامل اردبیل، مشهد، گرگان، بجنورد، زاهدان، شیراز، یاسوج، قزوین، رشت و ساری استان در شرایط قرمز قرار دارند و تهران از شرایط قرمز خارج شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در شهرهای نارنجی گروه های شغلی سه و چهار ممنوعیت فعالیت دارند و مراکز تجمعی و مشاغل شامل پاساژهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی تعطیل هستند و بقیه مشاغل باز هستند همچنین حداکثر تا یک دوم کارکنان در شهرهای نارنجی در محل کار حاضر خواهند شد.

رئیسی گفت: در شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت تردد بین شهری وجود دارد و پیشنهاد شده است که ممنوعیت تردد شبانه که پیش از این در شهرهای قرمز اعمال می شد در شهرهای نارنجی هم اعمال شود و این پشنهاد در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز

به "ممنوعیت تردد شبانه ادامه می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت تردد شبانه ادامه می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید