محرابیان: آبرسانی به هفت هزار روستا شروع می گردد

به گزارش وبلاگ بهسایا، وزیر نیرو به شروع طرح آبرسانی به بیش از 10 هزار روستا در قالب جهاد آبرسانی روستایی اشاره نمود و گفت: براساس این طرح، آبرسانی به بیش از هفت هزار روستا در گام نخست شروع می گردد.

محرابیان: آبرسانی به هفت هزار روستا شروع می گردد

به گزارش گروه مالی وبلاگ بهسایا؛ علی اکبر محرابیان بعدازظهر امروز (چهارشنبه) و در مراسم امضای قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با هدف آبرسانی به روستا های محروم کشور اضافه نمود: شورای جهاد آبرسانی به روستا ها با حضور نخبگان و همه افرادی که خدمات فراوانی را در این حوزه انجام داده اند، تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر به فکر پیشرفت کشور هستیم، باید به روستا ها توجه کنیم، گفت: در سال های گذشته خدمات فراوانی از جمله راه سازی، برق رسانی و خدمات زیربنایی به روستا ها ارائه شده است.

محرابیان با بیان اینکه در دولت های نهم و دهم مقدار برق رسانی به روستا ها از 99 درصد عبور کرد، گفت: در آن سال ها جشن خاتمه برق رسانی به روستا های بالای 20 خانوار برگزار گردید البته اکنون این مقدار برق رسانی به 99.7 درصد رسیده در حالی این رقم در دنیا کمتر از 70 درصد است.

وزیر نیرو با بیان اینکه حاکمیت اهمیت بسیار زیادی برای روستا ها قائل است، توضیح داد: در مورد آبرسانی باید یک کار جهادی و انقلابی انجام گردد، زیرا بیشترین رضایتمندی مردم از خدماتی است که می توان به آن ها ارائه کرد و مهمترین آن ها موضوع آبرسانی است.

وی با بیان اینکه 12 هزار روستای بالای 20 خانوار از آب شرب محروم هستند، گفت: ما برای اینکه بهره مندی روستا ها از آب شرب بهداشتی و سالم به 90 درصد برسد باید از ظرفیت های جهادی، مردمی و نهاد های انقلابی استفاده کنیم که در این راستا شورای جهاد آبرسانی تشکیل شده است.

عضو کابینه سیزدهم با تاکید بر اینکه ما در قانون ظرفیت استفاده از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) را پیدا نموده ایم، گفت: در این قرارگاه فرصتی برای گرد هم آوردن همه گروه های جهادی ایجاد شده است و در قراردادی که امشب منعقد شد 31 استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

محرابیان با تاکید بر اینکه طرح آبرسانی به روستا های محروم، بسیار بزرگ و بی نظیر است، خاطرنشان کرد: در این پروژه 30 هزار میلیارد تومان قرارداد امضا خواهد شد که امشب 18 هزار میلیارد تومان آن عملیاتی شده است.

وی با اشاره به گستردگی اجرای این طرح در کشور اضافه نمود: نکته مهم در اجرای این پروژه حفظ کیفیت، سرعت در اجرا و قابلیت اجرایی این پروژه است که البته کار سختی خواهد بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه ما در اجرای این پروژه نگاه کارفرمایی و پیمانکاری نداریم، گفت: ما تصمیم داریم در یک اقدام جهادی و مهندسی در زمانی کوتاه این پروژه را اجرا کنیم.

محرابیان با بیان اینکه کیفیت اجرا یک اصل مهم است، ادامه داد: باید نظارت دفاتر مهندسی و خدمات مهندسی را درتمام روستا ها توسعه بدهیم و البته عملیات کنترل پروژه و زمان اجرای آن نیز بسیار مهم است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه 10 هزار روستا در 30 ماه آبرسانی خواهد شد، اضافه نمود: در قرارداد امشب 7 هزار و 100 روستا تحت پوشش قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار اجرای این پروژه به طول کامل تامین شده است، گفت: ما تنگنا های اعتباری در اجرای پروژه ها داریم، اما موضوع آبرسانی به روستا ها با مشکل اعتبار روبرو نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محرابیان: آبرسانی به هفت هزار روستا شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرابیان: آبرسانی به هفت هزار روستا شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید