ظریف: ایران آماده حل وفصل مناقشات افغانستان است

به گزارش وبلاگ بهسایا، تهران (پانا) - اجلاس گفت وگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت های عالی جمهوریت و هیات عالی سیاسی طالبان صبح امروز چهارشنبه شانزدهم تیر به میزبانی جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی وزیر امور خارجه در تهران افتتاح شد.

ظریف: ایران آماده حل وفصل مناقشات افغانستان است

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در افتتاحیه این نشست با اشاره به شکست ایالات متحده آمریکا در افغانستان و حضور بیش از دو دهه در این کشور که موجب خرابی های بسیاری شده است خاطرنشان ساخت: امروز مردم و رهبران سیاسی افغانستان باید برای آینده کشورشان تصمیمات سخت اتخاذ نمایند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نتایج نامطلوب ادامه منازعات در افغانستان، بازگشت به میز مذاکرات بین الافغانی و تعهد به راهکارهای سیاسی را برترین انتخاب از سوی رهبران و جریان های سیاسی افغانستان دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای یاری به فرایند گفت وگوها میان جناح های موجود به منظور حل و فصل مناقشات و بحران های جاری در آن کشور اعلام نمود.

ظریف بعلاوه بر تعهد جمهوری اسلامی ایران برای یاری به توسعه همه جانبه سیاسی، مالی و اجتماعی افغانستان پس از برقراری صلح تاکید نمود.

رهبری هیات جمهوری اسلامی افغانستان در این دور از مذاکرات را یونس قانونی، وزیر امور خارجه پیشین افغانستان و رهبری هیئت مذاکراتی گروه طالبان را عباس استانکزی، معاون دفتر این گروه بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ظریف: ایران آماده حل وفصل مناقشات افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ایران آماده حل وفصل مناقشات افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید