توضیحات آنکارا درباره سفر اردوغان به امارات

به گزارش وبلاگ بهسایا، رئیس جمهور ترکیه فردا دوشنبه برای انجام سفر رسمی دو روزه، به امارات متحده عربی می رود.

توضیحات آنکارا درباره سفر اردوغان به امارات

به گزارش سرویس بین الملل وبلاگ بهسایا، دفتر ریاست جمهوری ترکیه بیان کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور فردا دوشنبه به دعوت شیخ محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی، یک سفر رسمی به امارات متحده عربی انجام می دهد.

در پی انتشار یادداشت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در یکی از رسانه های اماراتی در آستانه سفر رسمی او به این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس، دفتر ریاست جمهوری ترکیه بیانیه ای درباره این سفر و محورهای آن منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه قرار است اردوغان دوشنبه (فردا) برای انجام یک سفر دو روزه به دعوت شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد ابوظبی، به امارات متحده عربی سفر کند.

طبق اعلام این دفتر رجب طیب اردوغان، روابط دوجانبه ترکیه و امارات متحده عربی و اقدامات برای تعمیق همکاری ها در گفت و گوهای اردوغان با مقام های اماراتی مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت.

ریاست جمهوری ترکیه بعلاوه اطلاع داد، دو طرف ترکیه ای و اماراتی بعلاوه در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی با درک برقراری و حفظ صلح و ثبات در منطقه گفتگو خواهند کرد.

دفتر رجب طیب اردوغان اضافه نمود، در جریان سفر رسمی اردوغان به امارات متحده عربی مجموعه ای از توافقات بین دو کشور به منظور تقویت روابط دوجانبه به امضای طرفین خواهد رسید.

طبق این بیانیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قرار است روز سه شنبه هفته جاری با سفر به دبی از نمایشگاه اکسپو 2020 دبی هم تماشا کند.

سوم آذرماه امسال بود که محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد ابوظبی به دعوت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آنکارا رفت تا آنها بعد از 10 سال یک بار دیگر با یکدیگر ملاقات نمایند (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "توضیحات آنکارا درباره سفر اردوغان به امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات آنکارا درباره سفر اردوغان به امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید