تشریح انتها بندی فیلم طعمه (Prey) با جزئیات کامل

به گزارش وبلاگ بهسایا، طعمه به عنوان پیش عایدی ارزشمند غارتگر، مضامین اصلی خود را به خوبی در هم گره می زند و در عین حال جایگاه خود را در این فرانچایز تثبیت می نماید. طعمه چندین مضمون در طول داستان خود دارد که مهم ترین آن ها این است که مردم بدون توجه به سنت هایی که به آن ها دیکته می گردد، باید از رسالت خود پیروی نمایند. این مضامین حتی با وجود این که طعمه جهت مستقل خود را دنبال می نماید به خوبی با فرانچایز غارتگر پیوند دارند.

تشریح انتها بندی فیلم طعمه (Prey) با جزئیات کامل

هشدار: در این متن، داستان فیلم طعمه لو می رود

این فیلم با بازی امبر میدتاندر در نقش نارو، داستان شخصیت ها را در سال 1719 و در آمریکای شمالی تعریف می نماید که احتمالا اولین دوره حضور نژاد غارتگر بر روی زمین است. نارو یک کومانچی است که می خواهد شکارچی قبیله خود باشد اما نقش و وظایف سنتی مانع او می شود. برادر نارو، تابه (داکوتا بیورز) به خواهرش اعتقاد دارد اما در تصمیم او برای تبدیل شدن به یک جنگجو تردید دارد. هنگامی که غارتگر می رسد و آغاز به کشتن موجودات زمین از جمله انسان ها می نماید، نارو تنها کسی است که عزم خود را جزم می نماید تا او را نابود کند.

غارتگر آهسته آهسته خود را نمایان می نماید و پس از مدتی معین می شود که تعادل بین شکارچیان و طعمه ها تغییر نموده است. نارو با بازی میدتاندر نشان می دهد باهوش ترین جنگجوی ممکن است، زیرا او مانند غارتگران دشمن خود را کاملا آنالیز می نماید. نارو به یک جنگجوی واقعی برای مردم خود تبدیل می شود و وظیفه ای مهم را در مقابل چیزی بسیار ترسناک تر از آن چه که تصور می شود بر عهده می گیرد و فیلم به گونه ای به انتها می رسد که جا برای پرداختن ادامه داستان باقی بماند.

چرا برادر نارو خود را قربانی کرد؟

برادر نارو، تابه با غارتگر در اردوگاه فرانسوی ها می جنگد، این موجود را مجروح و سپس خود را قربانی می نماید تا نارو بتواند فرار کند و به او می گوید: من تا همین جا می تونستم. همین… بیارش خونه. تابه که قبلا به وسیله فرانسوی ها اسیر شده بود و به عنوان طعمه برای غارتگر استفاده می شد، فاش می نماید که شیر کوهی را با استفاده از نقشه خواهر خود اسیر نموده و می گوید که نارو بود که آن موجود را ضعیف نموده و اگر خواهرش نبود شاید نمی توانست شیر کوهی را بکشد. تابه یک شکارچی بزرگ است اما نارو باهوش تر و حیله گرتر از اوست، و تابه در نهایت وقتی می فهمد که غارتگر میخواهد او را بکشد، به نارو ایمان می آورد، زیرا می داند تنها اوست که می تواند این موجود را بکشد.

تشریح نقشه نارو برای شکست دادن غارتگر

نارو موقعیت مکانی خود را به خوبی می دانست، زیرا او در اوایل فیلم از یک گودال گلی در نزدیکی اردوگاه فرانسوی ها فرار نموده بود. او هم چنین در همان ابتدا متوجه شد که نقاط لیزری غارتگر روی نقاب او، گلوله هایی را شلیک می نماید که مستقیما به جایی که لیزرها نشان می دهند می رود. بخش بزرگی از نقشه او منوط به سرقت نقاب غارتگر بود، و او در نظر داشت تا از چندین تله، از جمله از طعمه انسانی (نقشه ای مشابه با طرح فرانسوی ها) برای فریب دادن غارتگر استفاده کند. با این حال، فرانسوی ها متوجه نبودند که غارتگر طعمه غیرمسلح نمی خواهد، بلکه می خواهد شکار کند، به همین علت نارو به طعمه خود یک تفنگ می دهد.

نارو نحوه فکر کردن، حرکت و مبارزات او را مورد آنالیز قرار می دهد و در نهایت می فهمد که چگونه از تمام نقاط قوت و ضعف این موجود علیه خودش استفاده کند و نقشه ای بر پایه تجربه، خلاقیت و حیله گری خودش تنظیم می نماید. نقشه نارو در انتها فیلم این بود که غارتگر را با پرت کردن حواس او با طعمه دیگری (اسیر فرانسوی) زخمی نماید، نقابش را بدزدد، سپس نقاب را به عنوان طعمه در جایی که مجموعه ای از تله ها از جمله گودال گلی وجود داشتند بگذارد. او از نقاب برای ضربه زدن به غارتگر و کشتن او با فناوری خودش استفاده کرد. نارو دائما در حال مشاهده، تفکر و برنامه ریزی است و نشان می دهد که یک شکارچی واقعی شکار خود را می شناسد.

آخرین جملات نارو به غارتگر

نارو متوجه می شود که غارتگر را به دام انداخته و باید او را بکشد. او جمله ای را که برادرش به او آموخته بود، بیان می نماید، همان جمله ای که تابه قبل از قربانی کردن خود بیان می نماید تا نارو بتواند فرار کند. او درست قبل از این که غارتگر خودش را با فناوری خودش بکشد، می گوید: تا همین جا میتونی. همین…. برادر نارو زمانی که به وسیله غارتگر شکار و کشته شد، سرنوشت خود را پذیرفت و این همان چیزی بود که او را بر آن داشت تا این عبارت را به خواهرش بگوید تا نارو نیز زمانی که این موجود را به برترین شکل ممکن شکست داد، تکرار کند.

ارتباط تپانچه نارو با دیگر فیلم های غارتگر

تپانچه ای که نارو در انتهای فیلم از آن استفاده می نماید و آن را از یکی از فرانسوی ها گرفته است، نوشته ای با این متن دارد: رافائل آدولینی 1715. این سلاح همان تپانچه فیلم غارتگر 2 است. در آن فیلم، مایک هریگان، کارآگاه لس آنجلسی با بازی دنی گلاور، غارتگری را که در لس آنجلس جولان می داد از پای درمی آورد. گروهی دیگر از غارتگران، از جمله یک شکارچی ارشد جسد غارتگر کشته شده را با خود می برند. غارتگر ارشد همان تپانچه را به سمت هریگان پرتاب می نماید تا آن را بردارد.

نارو پس از کشتن غارتگر، تپانچه را به بزرگ قبیله خود می دهد اما بدیهی است که تپانچه در مقطعی دوباره به دست غارتگران می رسد، چرا که حدود 300 سال بعد به وسیله غارتگر ارشد به هریگان داده می شود. با این حال، در انتها طعمه، این تپانچه در دستان کومانچی ها واقع شده است و معمای انتقال آن معین نیست. این سلاح به عنوان یک پیوند عمل می نماید و فیلم های این فرانچایز را به هم ارتباط می دهد.

طعمه 2؟ صحنه های پس از تیتراژ و اشاره به یک دنباله

در انتها فیلم طعمه نارو به قبیله اش می گوید که باید کمپ خود را جابه جا نمایند، زیرا خطری در همین نزدیکی وجود دارد و آن ها باید به مکانی محافظت شده بروند. در اوایل فیلم به نظر می رسد غارتگری که نارو او را شکست می دهد، از یک سفینه رها شده است که همین موضوع نشان می دهد غارتگران به راحتی می توانند برگردند.

هم چنین انیمیشن پس از تیتراژ فیلم نشان می دهد ناوگانی از سفینه های غارتگران پس از کشته شدن غارتگر برای حمله به قبیله نارو بازمی گردند. البته شاید این غارتگران برای انتقام نمی آیند، بلکه صرفا به علت بروز اولین حادثه منجر به مرگ غارتگران به زمین می آیند، چرا که این سیاره را به عنوان یک چالش و شکارگاهی پر از طعمه هایی شایسته به نام انسان تلقی می نمایند.

تشریح معنای واقعی انتها بندی فیلم طعمه

انتها بندی طعمه با معنای اصلی عنوان و دوگانگی بین واژه های شکارچی و طعمه بازی می نماید. نارو با میل خود به شکار به کلنجار می رود و متوجه می شود که برای رسیدن به این هدف باید هم شکارچی باشد و هم طعمه. غارتگر نیز دقیقا هر دو نقش را بازی می نماید. می خواهی چیزی را شکار کنی که تو را شکار می نماید؟ این سوالی است که برادر نارو در اوایل فیلم از او می پرسد و در طول فیلم در فکر او طنین انداز می شود. نارو این فرصت را پیدا می نماید تا یک شیر کوهستانی خطرناک را بکشد و به نظر می رسد که او در آزمون خود مردود می شود اما در ادامه معلوم شد که او حیله گرتر و باهوش تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می شد.

او درس های آموخته شده از آن تجربه را به کار می گیرد و وقتی چندین بار از بیگانه غارتگر شکست می خورد، او را مورد آنالیز قرار می دهد، نقاط قوت و ضعفش یاد می گیرد و از این موارد برای به دام انداختن و کشتن او استفاده می نماید. در انتها طعمه، نارو به شکارچی و غارتگر به طعمه تبدیل می شود و ماجراجویی نارو برای تبدیل شدن به یک شکارچی و جنگجو تکمیل می شود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "تشریح انتها بندی فیلم طعمه (Prey) با جزئیات کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح انتها بندی فیلم طعمه (Prey) با جزئیات کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید