بازتاب بین المللی درخشش کشتی گیران ایران در قزاقستان

به گزارش وبلاگ بهسایا، اتحادیه جهانی با توجه به درخشش بعضی کشتی گیران کشورمان در تورنمنت بین المللی قزاقستان از عملکرد آنها تمجید کرد.

بازتاب بین المللی درخشش کشتی گیران ایران در قزاقستان

پیکارهای بین المللی کشتی جام بولات تورلیخانوف قزاقستان در حالی خاتمه یافت که تیم چهار نفره کشتی آزاد کشورمان پیروز به 3 مدال طلا و یک مدال نقره دست یافت. حسن یزدانی، کامران قاسم پور و امیرحسین زارع در اوزان 86، 92 و 125 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و امیرحسین فیروزپور در وزن 97 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

بعلاوه تیم منتخب کشتی فرنگی ایران هم توانست با کسب 4 مدال طلا، 4 مدال نقره و 2 مدال برنز بعنوان قهرمانی تیم تورنمنت دست یابد. پویا دادمرز، علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، رامین طاهری در اوزان 55، 60، 72 و 87 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. پویا ناصرپور، پژمان پشتام، مهدی فلاح و امین میرزازاده در اوزان 60، 82، 97 و 130 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و محمدرضا مختاری و علی اکبر یوسفی در اوزان 77 و 130 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

به همین دلیل سایت اتحادیه دنیای کشتی در گزارشی ویژه به عملکرد کشتی گیران کشورمان در مسابقات بین المللی قزاقستان پرداخت.

سایت اتحادیه دنیای در بخشی از این گزارش در مورد کشتی های حسن یزدانی ستاره کشتی آزاد ایران و دارنده هفت مدال دنیای و المپیک نوشت: وقتی نام یزدانی برای فینال وزن 86 کیلوگرم مطرح شد، می دانستید که بزرگترین ستاره این ورزش کیست. پس از پیروزی او مقابل بوریس ماکوف (SVK) در فینال هواداران برای گرفتن عکس با او در صف ایستاده بودند. هیچ چیز مهم تر از نگاه کردن به یزدانی نبود. چند نفر پیروز به انجام آن شدند و بعضی ناامید شدند.

قهرمان دنیا هفت ماه پس از کسب مدال طلا در اسلو به تشک بازگشت. او با شکست دادن دیوید تیلور (ایالات متحده آمریکا) برای اولین بار در چهارمین مبارزه با این کشتی گیر، دنیا را مجذوب خود نموده بود، بردی که درد یزدانی را از باخت در فینال المپیک توکیو به تیلور در لحظات مرگ تسکین داد.

یزدانی تا سه ماه دیگر در بلگراد صربستان خواهد بود و از عنوان قهرمانی دنیا در وزن 86 کیلوگرم دفاع می نماید. او گفت:

اگر مربی من صلاح بداند بله، دوست دارم در مسابقات شرکت کنم. با این حال، پس از ماه ها دوری رسمی از تشک، نتایجی را که انتظارش را داشتم به دست آوردم.

در بخش دیگری از گزارش سایت اتحادیه دنیای نیز اینگونه به عملکرد کامران قاسمپور اشاره شد: قاسمپور در مسابقات دنیای سال گذشته در اسلو نروژ، طلای دنیا را به دست آورد و پس از آن هواداران او سر به فلک کشیده اند. او در مدت کوتاهی با پیروزی مقابل جیدن کوکس (ایالات متحده آمریکا) و ماگومدوف کوربانوف (RWF) به عنوان بهترین کشتی گیر وزن 92 کیلوگرم شناخته شد. قاسم پور در تورنمنت تورلیخانوف به همان شیوه غالب، مدعی طلای وزن 92 کیلوگرم شد و سه کشتی گیر قزاقستانی را شکست داد. کشتی گیر ایران در 4 مبارزه خود 38 امتیاز کسب کرد و حتی یک امتیاز هم از دست نداد. او پس از پیروزی 10 بر صفر مقابل ویکی چهارار از هند و 11 بر صفر مقابل عبدیماناپ بایگنژیف قزاقستانی به فینال رسید.

در فینال ادیلت داولمبایف قزاق سعی کرد قاسم پور را از کسب طلا باز دارد اما کشتی گیر ایرانی در سطح دیگری قرار داشت. داولمبایف پیروز شد باخت را به وقت دوم عقب بیاندازد، اما قاسم پور با خوشحالی از مسابقه راحت خود در نهایت در حالی که 2 دقیقه و 7 ثانیه از کشتی مانده بود، پیروز شد و طلا گرفت.

گزارش سایت اتحادیه دنیای به تمجید از عملکرد دو آزادکار طلایی کشورمان خلاصه نشد و در بخشی جداگانه به عملکرد محمدرضا گرایی قهرمان المپیک و دنیا کشتی فرنگی در قزاقستان نیز پرداخت نقل از او نوشت:

دور بودن 8 ماهه از مسابقات ممکن است باعث افت من شده باشد، اما مشتاقانه منتظر ملاقات با شیرماخانبت در بلگراد صربستان است. با تمرین و آمادگی کمی در مسابقات شرکت کردم. من بعد از نروژ 8 ماه بود که کشتی نگرفته بودم، توانستم با ضعف ها و اشتباهاتم بیشتر آشنا شوم و برای بهبود آنها روی آنها کار کنم.

او اضافه کرد:

امیدوارم شیرماخانبت بتواند به مسابقات دنیای صربستان بیاید و بتواند در مقابل همه رقبای خود پیروز گردد تا بتوانیم در فینال یا انتخابی گروهی مقابل یکدیگر کشتی بگیریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بازتاب بین المللی درخشش کشتی گیران ایران در قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتاب بین المللی درخشش کشتی گیران ایران در قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید