استقبال سبزواری ها از تزریق دوز سوم واکسن مطلوب نیست

به گزارش وبلاگ بهسایا، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: اکنون تنها 25 هزار نفر از جمعیت سبزوار جهت تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کرده اند. در مجموع استقبال مردم این شهرستان از تزریق دوز سوم چشمگیر نبوده است.

استقبال سبزواری ها از تزریق دوز سوم واکسن مطلوب نیست

علیرضا مسلم در گفت وگو با وبلاگ بهسایا عنوان کرد: جمعیت بالای 18 سال در سبزوار و شهرستان های تحت پوشش حدود 350 هزار نفرند که از این تعداد 86 هزار نفر واجد شرایط تزریق دوز سوم واکسن هستند که متاسفانه تا کنون تنها 25 هزار نفر جهت تزریق نوبت سوم اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: از همه افرادی که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن سینوفارم، بهارت و برکت شان گذشته تقاضا دارم به مراکز تجمیعی واکسیناسیون که تعداد آن در حال افزایش است، مراجعه نمایند.

مسلم با اشاره به قدرت سرایت پذیری هفت برابری اُمیکرون نسبت به سویه دلتا اظهار کرد: در سویه دلتا اگر اولین مورد ابتلا تا همه گیری کلی حدود 100 روز لازم بود، در سویه اُمیکرون طی 17 روز کل کشور درگیر می شود؛ بنابراین این سویه قدرت سرایت بالایی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از تجمعات غیر ضروری در مراکز خرید و آموزشی و برخورداری از تهویه مناسب در پیشگیری از ابتلا به سویه نو بسیار موثر است.

مسلم اضافه کرد: علائم اُمیکرون شبیه سرماخوردگی و همراه با آبریزش بینی، عطسه، سر درد، بدن درد، سوزش گلو و سرفه است؛ بنابراین افراد در صورت داشتن هر گونه علائم به مراکز منتخب کرونا در سبزوار و شهرستان های تحت پوشش مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: دوز سوم واکسن کرونا 25 برابر ایمنی بیشتری ایجاد می کند و این تزریق از ابتلا به اُمیکرون جلوگیری بیشتری خواهد کرد. به همین جهت لازم است همه کسانی که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن سینوفارم، بهارت و برکت شان گذشته به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استقبال سبزواری ها از تزریق دوز سوم واکسن مطلوب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال سبزواری ها از تزریق دوز سوم واکسن مطلوب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید