طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس کلید خورد

به گزارش وبلاگ بهسایا، خبرنگاران : مجتبی یوسفی گفت: طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در مجلس کلید خورد.

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس کلید خورد

به گزارش به نقل از فارس، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه راه و ترابری و و شهرسازی در مجلس کلید خورد.

وی اضافه نمود: ما در پی آن هستیم تا در دولت سیزدهم این طرح اجرایی گردد و با توجه به اهمیت حوزه کاری راه و مسکن این دو حوزه از همدیگر جدا و هریک به اسم یک وزارتخانه مستقل به کار ادامه دهند.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: ادغام وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی با یکدیگر کار اشتباهی بود چرا که هر دوی این وزارتخانه حوزه کاری گسترده ای دارند.

یوسفی اعلام کرد: در حوزه راه و ترابری ما امروز در حال از دست دادن نقش محوری خود در حوزه ترانزیت هستیم و نمی توانیم به درستی از این موقعیت ویژه ای که داریم در بحث ترانزیت و استفاده از این ظرفیت استفاده کنیم و همسایگان ما دارند این موقعیت را از دست ما خارج می نمایند.

وی اضافه نمود: علاوه بر این در حوزه راه های فرعی و روستایی هم ما راه های ایمنی نداریم و اندازه تصادفات و تلفات جانی ما در این راه ها بالاست و این نشان می دهد که از زمان ادغام وزارتخانه در این حوزه چه در بحث ترانزیت و چه در بحث راه های روستایی اقدام جدی صورت نگرفته است.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: در حوزه مسکن هم احتیاج به شرح ندارد که چه وضعیتی بر کشور حاکم است. امروز نه خریدن، بلکه رهن و اجاره مسکن برای مردم یک آرزو تلقی شده و مردم قادر به اجاره و رهن مسکن هم به راحتی نیستند.

یوسفی اعلام کرد: این موارد همگی بیانگر این است که ادغام این وزارتخانه کار اشتباهی بود و برای اینکه در هر دو بخش راه و مسکن بتوانیم توفیقاتی را به دست آوردیم باید این دو وزارتخانه از یکدیگر تفکیک شوند.

منبع: اقتصادنیوز

به "طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید