جشنواره فجر 1399 حضوری و در بهمن ماه برگزار خواهد شد

به گزارش وبلاگ بهسایا، پس از حدس های بسیار با انتشار فراخوان جشنواره فجر 1399 معین شد این رویداد به صورت حضوری و در زمان همیشگی اش برگزار خواهد شد.

جشنواره فجر 1399 حضوری و در بهمن ماه برگزار خواهد شد

طی هفته های اخیر شایعه های فراوانی درباره برگزاری جشنواره فجر در بهار سال آینده به گوش می رسید. حتی عده ای از سینمادوستان معتقد بودند در آن موقع هم می بایست سی ونهمین دوره جشنواره فجر به صورت مجازی برگزار گردد. اما این طور که پیداست بنیاد فارابی و وزارت فرهنگ و ارشاد قصد دارند همانند سال های گذشته در بهمن ماه (12 تا 22 بهمن) این رویداد سینمایی را با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار نمایند.

  • گلشیفته فراهانی در لیست 10 ستاره نوظهور سال 2020 سایت IMDb نهاده شد

با توجه به انتشار فراخوان جشنواره فجر 1399 دیگر در برپایی این جشنواره تردیدی نیست و پرسش اصلی سینماگران ایرانی چگونگی برگزاری آن است. چندی قبل محمدمهدی طباطبایی نژاد، دبیر جدید جشنواره فجر در گفت وگویی با ایسنا در مورد چگونگی برگزاری جشنواره سی ونهم بیان نموده بود: تا الان قرار ما بر این است که جشنواره فیلم فجر به شکل محدود و کاملا رعایت شده با حداکثر پروتکل های بهداشتی برگزار گردد. البته منظور از محدود این نیست که حجم جشنواره کوچک گردد بلکه برپایی آن را با همان رعایت پروتکل ها و 50 درصد ظرفیت سالن ها مدنظر داریم. در این راستا جشنواره ونیز به نوعی الگوی برگزاری جشنواره فجر در دوران کرونا خواهد بود.

هنوز نمی توان از فیلم های حاضر در جشنواره صحبت کرد، اما انتظار داریم در این رویداد شاهد حضور فیلم های چشم و ابرو به کارگردانی حمید نعمت الله، نگهبان شب به کارگردانی رضا میرکریمی، خائن کشی به کارگردانی مسعود کیمیایی و شب، داخلی، دیوار به کارگردانی وحید جلیلوند باشیم.

متأسفانه تا به امروز بسیاری از فیلم های پیروز جشنواره فجر 1398 فرصت اکران عمومی یا آنلاین را پیدا ننموده اند؛ تهیه نمایندگان فیلم هایی همچون خورشید، درخت گردو یا روز صفر که انتظار می رود با پیروزیت در گشیه روبرو گردد هنوز با اکران آنلاین فیلم هایشان موافقت ننموده اند و به همین خاطر سینمای ایران با انبوهی از فیلم های در صف اکران روبرو است که پس از رهایی از دام کرونا ممکن است سینمای کشورمان را با چالش های جدی و جدیدی روبرو کند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "جشنواره فجر 1399 حضوری و در بهمن ماه برگزار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فجر 1399 حضوری و در بهمن ماه برگزار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید